Więcej informacji
Bajka opowiada o Siwobrodym Krasnalu, który udziela rozmaitych porad oraz rozwiÄ zuje problemy zwierzÄ t zamieszkujÄ cych jego okolicÄ. Bajka ubarwiona jest róĹźnorodnÄ stylistycznie muzykÄ .
Przedstawiamy PaĹstwu audiobook „Bajka o Siwobrodym Krasnalu”, czytanÄ przez Piotra Fronczewskiego i ubarwionÄ róĹźnorodnÄ stylistycznie muzykÄ , która skierowana jest przede wszystkim do dzieci ale takĹźe do starszych sĹuchaczy. Nie jest to ani klasyczny audiobook, ani luĹşno zestawiony zbiór piosenek. Utwory muzyczne jak i samo opowiadanie, stanowiÄ spójnÄ caĹoĹÄ, jednak kaĹźda z kompozycji moĹźe byÄ prezentowana osobno. Charakter utworów wspóĹgra z przekazem bajki, który opiera siÄ na powrocie do starych, sprawdzonych wartoĹci.
Bajka opowiada o Siwobrodym Krasnalu, który udziela rozmaitych porad oraz rozwiÄ zuje problemy zwierzÄ t zamieszkujÄ cych jego okolicÄ. KaĹźdemu czegoĹ brakuje. Lis ma za dĹugi ogon, jeĹź kolce, bóbr zÄby. Krasnal tĹumaczy, Ĺźe to co martwi kaĹźde ze zwierzÄ t jest tak naprawdÄ jego wielkim atutem. KaĹźdej z postaci poĹwiÄcona jest osobna piosenka. OpowieĹÄ koĹczy siÄ moraĹem, podkreĹlonym w finaĹowym utworze. Nie jest to zwykĹa, typowa propozycja dla dzieci i ich rodziców. Ma w sobie elementy rozrywkowe, jak i edukacyjne. Pomaga dzieciom zrozumieÄ dlaczego siÄ róĹźnimy i zaakceptowaÄ siebie takimi jakimi jesteĹmy. Rodzice znajdÄ w niej pomoc w odpowiadaniu na trudne pytania.
W tej produkcji najwaĹźniejszy jest przekaz, przy czym kaĹźda pĹaszczyzna potraktowana jest tu równorzÄdnie. Utwory majÄ bogate instrumentarium i aranĹźacjÄ. Piosenki prezentujÄ róĹźnorodnÄ stylistykÄ – sĹychaÄ w nich zarówno elementy bluesa („Piosenka bobra”), swingu lat 30 XX w. („Piosenka lisa”), czy muzyki latynoamerykaĹskiej („Piosenka jeĹźa”), co przydaje warstwie muzycznej walorów edukacyjnych, czyniÄ c jÄ jednoczeĹnie propozycjÄ interesujÄ cÄ takĹźe dla dorosĹych.
Kompozycje stworzyĹa i zaĹpiewaĹa Maria Holka. Autorem bajki i pomysĹodawcÄ caĹoĹci projektu jest MichaĹ BĹeszyĹski. Krasnala, jego przyjacióĹ oraz przygody z dbaĹoĹciÄ o kunszt i szczegóĹy narysowaĹ Aleksander Baszun (który równieĹź zagraĹ w piosenkach na saksofonie). Twórcy odwoĹali siÄ do czasów, w których dla dzieciÄcego oka czy ucha miaĹo siÄ wielki szacunek traktujÄ c dziecko jako wymagajÄ cego odbiorcÄ. Istotna byĹa teĹź idea ĹÄ czenia pokoleĹ czyli stworzenia propozycji ciekawej dla wszystkich grup wiekowych i takiej, którÄ wspóĹczesne dzieci bÄdÄ mogĹy wspominaÄ z sentymentem jako doroĹli.